GEVINSTEN

I krise og modgang benytter vi alle vores ressourcer samt økonomi på at vinde kundernes gunst og opmærksomhed. I opgangstider og medgang benytter vi alle vores ressourcer på at fastholde og tiltrække vores medarbejdere. Kunsten er at skabe en stabil og indre motiverende cyklus, så vi ikke skal bestige et bjerg, hver gang omverdenen ændrer sig.

Største resultat af indførelsen af motiverende ledelse, skabes igennem indsigt. Virksomheder der har indført processen, siger konstant at ide man indføre processen får man større indsigt i mennesker og de forandringer der sker i virksomheden. Det giver ledelsen og virksomheden større kontrol uden at skulle kontrollere. Når man har fingeren på pulsen, er man i stand til at agere langt hurtigere og før tingene sker.

Lyst og energi fremkalder at mennesker tager ansvar, har overskud til at forsøge og det skaber en følelse af det er VORES virksomhed.

De resultater en leder/virksomhed får ved at indføre motiverende ledelse, har vi behov for at udfordre inden vi tager beslutningen om at gå helhjertet ind i motivationsfokus. Da de fleste virksomheder har et mere klassiske performance-målrettede tankesæt vil man jo ændre den til en mere menneskelig og udviklende stil.

Man skal gøre sig klar i virksomheden og som leder om man ønsker at opnå følgende resultater:

• Er det vigtigt at få mere ro og overskud som leder/virksomhed?

• Er det vigtigt at gøre en meningsfyldt forskel som leder/virksomhed?

• Er det vigtigt at få en rød tråd i, hvorledes du skal få trivsel og produktivitet til at være i balance (grønne tal på bundlinjen)?

• Er det vigtigt at få en mere innovativ virksomhed?

• Er det vigtigt at have en mere motiverende virksomhed, som drager kunder og medarbejdere til sig?

Hvis “JA” var svaret på alle 5 spørgsmål, er du som leder/virksomhed klar til rejsen.

Effekten ved at motivere skaber alle de overordnet punkter, alt afhængig af hvilken indsats og hvor stabil virksomheden er i sit fokus på motivation.

“Motivation Management har givet mig helt ny inspiration i mit job som leder. Jeg har været leder i mere end 15 år. Jeg har gennem Motiverende ledelses uddannelsen og løbende personlig coaching med Anne Ravn fået øjnene op for nye veje til at blive en endnu bedre leder, hvor jeg kan holde fokus på leder-/medarbejderudvikling samt en øget resultatskabelse. Nøgleordet er motiverende ledelse. Jeg er blevet helt opmærksom på, at vi skaber de bedste resultater og den største effektivitet på jobbet, når vi er motiveret. Jeg har på denne rejse haft fokus på en øget selvforståelse og selvmotivation. Det er en forudsætning for mig, at jeg skal forstå mig selv før, at jeg kan forstå og motivere mine ledere og deres medarbejdere. Nu høster vi resultaterne og vi gør det med et smil på læberne.”

Kim Bønding,
Afdelingsdirektør i Jyske Bank