GEVINSTEN
I krise og modgang benytter vi alle vores ressourcer samt økonomi på at vinde kundernes gunst og opmærksomhed. I opgangstider og medgang benytter vi alle vores ressourcer på at fastholde og tiltrække vores medarbejdere. Kunsten er at skabe en stabil og indre motiverende cyklus, så vi ikke skal bestige et bjerg, hver gang omverdenen ændrer sig.
Største resultat af indførelsen af motiverende ledelse, skabes igennem indsigt. Virksomheder der har indført processen, siger konstant at ide man indføre processen får man større indsigt i mennesker og de forandringer der sker i virksomheden. Det giver ledelsen og virksomheden større kontrol uden at skulle kontrollere. Når man har fingeren på pulsen, er man i stand til at agere langt hurtigere og før tingene sker.
Lyst og energi fremkalder at mennesker tager ansvar, har overskud til at forsøge og det skaber en følelse af det er VORES virksomhed.
De resultater en leder/virksomhed får ved at indføre motiverende ledelse, har vi behov for at udfordre inden vi tager beslutningen om at gå helhjertet ind i motivationsfokus. Da de fleste virksomheder har et mere klassiske performance-målrettede tankesæt vil man jo ændre den til en mere menneskelig og udviklende stil.
Man skal gøre sig klar i virksomheden og som leder om man ønsker at opnå følgende resultater:
• Er det vigtigt at få mere ro og overskud som leder/virksomhed?
• Er det vigtigt at gøre en meningsfyldt forskel som leder/virksomhed?
• Er det vigtigt at få en rød tråd i, hvorledes du skal få trivsel og produktivitet til at være i balance (grønne tal på bundlinjen)?
• Er det vigtigt at få en mere innovativ virksomhed?
• Er det vigtigt at have en mere motiverende virksomhed, som drager kunder og medarbejdere til sig?
Hvis “JA” var svaret på alle 5 spørgsmål, er du som leder/virksomhed klar til rejsen.
Effekten ved at motivere skaber alle de overordnet punkter, alt afhængig af hvilken indsats og hvor stabil virksomheden er i sit fokus på motivation.